Verhalen en anecdotes uit de verpleeghuis zorg en kleinschalig wonen  »  Uncategorized   »   Dit informatie nummer kost u

Dit informatie nummer kost u

by de man in de zorg on January 27, 2006

Dit informatie nummer kost u
27-01-06
Vandaag gewerkt; op de EMZ weer. Weer leuk; al met ik dat niet te hard zeggen of schrijven. Voor je het weet denken “ze” anders erover en ja; word je overgeplaatst naar de EMZ; waar het wel erg leuk werken is; maar kijkend naar m’n eigen werk op m’n verpleeghuisafdeling; zou ik hier nog niet weg willen.
Naja; wel verdwaald. EMZ verdeeld over dertien etages. Een grote doolhof van gangen. Ze lopen van de ene kant naar de andere; verdeeld over 13 etages.
Wel zorgverlening zoals het hoort en moet? niet wat ik wil; maar wat de bewoner wil. Werken met het baxtersysteem van pillen en ja; nieuw, mooi en goed materiaal.
Dus ja; wat wel leuk daar te buurten vandaag.

Thuisgekomen en ik zou nog het een en ander regelen voor m’n vriendin.
Ze heeft een nieuw mobieltje gekocht. Een kleintje; iets groter dan een luciferdoosje. Alles mini; en het gekke is alles werkt ook nog. Neen; geef mij die oude koelkast mobiel van haar. Als ik hier op de 1 druk, druk ik gelijk de 2 in. Grote handen of kleine knopjes…..
Dus ja; ze had een mobiel; in december iets voor kerst gekocht. Een prepaid zoals dat heet geloof ik. Een kaartje voor beltegoed kon je opsturen en ja; dan zou je automatisch tien euro beltegoed krijgen.
Gisteren kijk ze naar haar beltegoed. Drie euro zoveel en nog niet die tien euro erbij ; een maand later. Gisteren aan het zoeken geweest en een nummer gevonden.
Bel morgen; dus vandaag wel gaf ik aan tegen haar.

Dus ja; vandaag gebeld; niet mobiel maar met de normale telefoon.
Vragen hoe het zat met die tien euro gratis beltegoed en of dit na een maand nog niet zou kunnen worden bijge…ja…oke die tien euro erbij zodat ze dat beltegoed waar ze recht op had kreeg.
Dit informatie nummer kost u 35 eurocent per minuut.
Ahhhh de telefoon gaat over
“Al onze medewerkers zijn in gesprek; een ogenblik geduld als het u belieft” hoor ik.
Ik blijf hangen en pak mijn koffie.
Drink mijn koffie op en ik hoor nog steeds
“Al onze medewerkers zijn in gesprek; een ogenblik geduld als het u belieft”.
Ik rook twee sigaretten; ik hou niet van mootzart ; wat je vandaag hoorde; maar daar moet je van houden.
Ik heb twee en twintig minuten gehangen. (gemeten)
Er werd opgenomen. “Dag ik bel voor mijn beltegoed van tien euro wat ik een maand geleden al had moeten hebben”, zeg ik.
Maar dat gaat niet; er is een storing; kunt u morgen terugbellen.
Tuurlijk geef ik aan.
“Ene dat nummer wat ik nu belt; hou duur kost me dat”; vraag ik.
Vijf en dertig eurocent per minuut…..

Ik heb dus zeven euro zeventig verbeld voor tien euro te krijgen en een antwoord waar ik geen bal aan had. Ja morgen terugbellen.
Dus morgen weer twintig minuten hangen……
Ehhhh vijftien eure verbellen naar een hulpnummer van KPN om tien euro beltegoed te krijgen….

Weetje; het is het is triest dat dit bij mij; maar ook bij velen gebeurd en geen bal verderkomen.
KPN ; je heb het prima voor elkaar; vijftien euro laten verbellen voor een “gratis “beltegoed van tien euro te krijgen.
Zo wil ik ook als KPN wel belminuten verkopen

Previous post:

Next post: