Verhalen en anecdotes uit de verpleeghuis zorg en kleinschalig wonen  »  Uncategorized   »   Even naar huis bellen hoor……

Even naar huis bellen hoor……

by de man in de zorg on January 25, 2005

even naar huis bellen hoor
Hallo dinges van de receptie, met dinges van afdeling 7. Wilt u voor mij even een nummer draaien. Is het voor een bewoner was de vraag van de receptioniste. Neen was het antwoord. Over welk nummer gaat het vraag de receptie. Het nummer is 06-123456 gaf d gene voor. Er werd gebeld door de receptie.
Er werd gebeld naar huis. Hoe is het met de kids; heb je de boodschappen al gedaan en wat was in de aanbieding bij de Albert Heijn. Komt er vanavond nog wat leuks op de televisie. Ja, ik mis je ook.
We bellen allemaal wel eens vanaf het werk; k ook. Maar niet van zulke belletjes. Bel wel; kom later thuis; het is erg druk en ik wil het werk goed afronden. Zeg wat heb je overmorgen; hier hebben ze op de dag te weinig personeel. Ben je aan het werk overmorgen, dan bied ik mezelf aan om te gaan werken.
Oke, ik bel ook wel eens naar prive. Maar wel voor mijn werk.
Veel van deze aanvragen kreeg de receptie. Erg veel. En niet voor het werk; maar voor die andere dingen. Soms twee a drie maal per dag naar huis bellen; 06-123456. Kost veel vanaf een normale lijn naar een mobiel. Dat terwijl we allemaal bijna tegenwoordig een mobieltje hebben. Kan je zelf ook bellen toch, je heb hem altijd bij je omdat je bereikbaar moet wezen?
Maarja; dat kost veel geld; en dit kost niets.
Dachten velen.
Totdat je deze maand een rekening krijg bij je salarisstrook over hoeveel je heb gebeld naar prive en dat dit van je salaris word afgehouden. Kost veel van normaal naar mobiel bellen over de aardappels. Erg veel.
Er al een stuk minder via de afdeling naar huis worden gebeld via de telefoon van de afdeling. Bel wel vanaf de eigen mobiel. Kost veel minder dan via mij werk, zullen velen gaan denken.
Een goede zaak. Tegenwoordig hebben de meeste zo’n ding en in elke zorginstelling is wel een openbare telefoon. Kan je ook even tussendoor naar huis bellen.
Het is in mijn ogen ook belachelijk dat een instelling voor deze rare telefoontje gaat betalen. Kost veel; erg veel en veelal niet nodig. Bel ook wel eens. Naar een vast nummer. Niet naar mobile. Weet geen eens het nummer. Tien jaar gelden ging ‘t ook goed en waarom nu allemaal mobiel zijn?
Voor noodgevallen…….siht de bloemkolen zijn niet meer in de aanbieding bij de Konmar. Ja; daar moet je hem echt voo? hebben.
Tis maar goed dat een zorginstelling zo optreed en deze kosten in rekening gaat brengen. Het geld kan beter ergens anders in worden gestopt. In zorg bijvoorbeeld.
Toch zullen velen naar de salarisstrook uit kijken. He voorzichtig openmaken en schrikken. Had ik toch maar niet zo veel gebeld

Previous post:

Next post: